minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Veckohandling, sopplunch och föreningsmöte

Publicerad 2024-09-20 09:06:03 i Allmänt,

På förmiddagen tömt insamlingen samt åkt och handlat dammsugarpåsar, deodorant, spolarväska med mera. En stund kvar tills det var dags att gå och delta i sopplunchen varför vi gick och tittade på utställningen som just nu pågår i Fotoparken, Fabriken, Folket och Fotograferna.
Ett tidsdokument från en svunnen tid. Sedan var det dags för sopplunch. Tomatsoppa och banankaka. Som alltid gott. Sedan pratade Frida Falk från ACT. Hon berättade om deras historia och insamlingsverksamheten idag. Intressant. När det var slut åkte vi och veckohandlade. Hem och packat upp. Jag gick sedan ner till pendelbåten och åkte in till stan. Promenerade från Strömkajen till föreningslokalen. Passerade då Riksdagshuset där det idag varit riksdagens öppnande. Vackert med alla flaggor som vajade.
Kvällens föreningsmöte handlade om den nya organisationen. Information följt av diskussion. Undrar hur slutresultatet kommer att bli? Den nya organisationen är nu ute på remiss. När det var slut åkte jag förstås hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela