minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Kryssning till Helsingfors

Publicerad 2019-03-31 20:42:13 i Allmänt,

Denna helg var det dags för sonen och hans flickvän att motta sin julklapp. När han var liten var vi på en kryssning hela familjen till Helsingfors, men han har hela tiden sagt att han inte minns, helt förståeligt då han var drygt två och ett halvt år, därför fick han nu chansen att göra om resan, dock besökte vi aldrig bollhavet på båten. Vi reste alltså i fredags kväll ut med Silja Symphony. När vi checkat in i våra respektive hytter gick vi runt och tittade på båten innan det var dags att äta middag som denna kväll bestod av båtens buffé. Vi var dock inte imponerade av densamma. Många smårätter, ingen egentlig huvudrätt. Hade önskat t ex att kycklingspetten och falafeln serverats varm. Vi gick dock inte därifrån hungriga. Vi satte oss i underhållningsdelen och lyssnade till dansmusik, dansade några danser, men tyvärr dansar publiken disco och det är inte min passion. Där var också en show som visades, men är väl bortskämd med bättre klass på shower som vi ser. Efter detta bestämde vi oss för att gå och sova för att vara pigga på dagen. Efter frukost hade vi anmält oss till bussrundtur som vi deltog i, tog drygt en och en halv timme att göra. Därefter gick vi runt och tittade i Helsingfors en stund. Passade också på att äta lunch innan det var dags att bege oss tillbaka till båten.
Där vilade vi en stund innan vi bytte om och gick och åt middag. Denna gång hade vi valt en av restaurangerna på båten och åt från á la carte menyn. Vi åt deras fyra rätters rekommenderade meny, mycket gott där det var två huvudrätter, torsk och lamm, mycket, mycket gott! Även denna kväll gick vi till underhållningen, lyssnade till dansmusiken och såg denna kvälls show innan vi valde att gå och lägga oss. Denna natt går vi över till sommartid och förlorar därmed en timmes sömn. Ätit frukost och därefter dags att stiga av båten. Sonen och hans flickvän var nöjda med helgen, även maken och jag.

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.