minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Vasaloppet och broderat påskkort

Publicerad 2024-03-11 08:22:19 i Allmänt,

En riktig slappardag framför TV:n. Började redan halv åtta då vi bänkade oss och intog frukost. Klockan åtta gick starten för Vasaloppet som vi följde med stort intresse. Lunchen sedan denna dag var lättplanerad. Vi brukar nämligen äta blåbärssoppa med glass. Inte världens nyttigaste, men gott. Då sändningen på TV var slut fortsatte vi att titta på SVTplay och följa Måns och Clara. Jag beundrar deras energi och envishet. Under tiden broderade jag små broderier som jag ska ha för att göra påskkort av.
Till dessa små broderier använde jag det jag klippt bort från kanterna på dukarna jag tidigare fållat samt använde restgarnet. Slet mig även en stund från TV:n och planterade pelargonskotten jag klippt och tagit med mig från sommarhuset. Nu hoppas jag att de tar sig så vi får vackert i sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela