minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Vårens Miniatyrmässa

Publicerad 2024-03-26 15:26:25 i Allmänt,

Denna morgon åkte jag in till Hotell Anglais där det var dags för vårens Miniatyrmässa. Jag hade lovat hjälpa till och hoppade in på en gång även om mitt pass inte började förrän en timme senare. Det var rusning av personer som ville besöka mässan. Första timmen stod jag i Miniatyrsällskapets informationsbord och andra timmen i entrén. Sedan gick jag runt och tittade samt åt min medhavda smörgås till lunch. Även på denna mässa fanns det pysselhörna som jag anmält mig till. Fick välja på olika stolar att sätta ihop. Jag valde Järvsöstolen. Här har jag börjat montera ihop den.
Följande bild visar min färdiga stol bredvid förlagan som ledaren för pysselhörnan gjort.
Nu behövs det lite slipning innan den är helt klar. Kan ju också måla den, men det har jag inte bestämt om jag ska göra eller inte och i så fall vilken färg. Handlade denna gången på mässan lite mer än jag brukar. Har funderat ett tag på en vacker lampa till kommande skåpet och denna lördag inhandlade jag en sådan samt lite påskpynt till det också. Fann också några småprylar till Lundbydockskåpet som barnbarnen leker med.
Mycket besökare på mässan, troligtvis rekord. Då mässan var slut gick jag ut i ösregnet och förflyttade mig till Konserthuset. Där hämtade maken upp mig som var på hemväg från sin konferens. Hemma hjälps åt att laga middag och fixa fika. Ätit middag, fikat och tittat på TV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela