minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Syhelg

Publicerad 2024-03-27 09:16:53 i Allmänt,

Denna helg arrangerar min förening Syhelg. Eftersom jag var upptagen igår med Miniatyrmässan kunde jag endast delta idag. Därför tog jag tyg och min symaskin och åkte in till lokalen i stan. Vi var många i år som deltog. Temat var paljetter, men man får sy vad man vill, men några hade hörsammat paljetter och sydde kläder i detta material. Jag hade tänkt sy nya gardiner till lilla gästrummet samt en draghund. Började sy på draghunden, men efter ett tag började det lukta bränt, min gamla symaskin verkade ha brunnit. Blev till att avsluta syarbetet. Undrar om det lönar sig att laga maskinen? Tur att jag har mammas symaskin som nu är servad. Plockade fram gardintyget jag hade med mig och klippte till det. Hade med mig smörgås och åt till lunch. När dagen var slut plockat ihop och städat efter oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela