minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Styrelsemöte samt årsmöte Gustavsbergs Porslinsmuseums vänner

Publicerad 2024-03-28 18:04:11 i Allmänt,

Sen eftermiddag åkte jag till Tollare folkhögskola. Där hade vi styrelsemöte i vänföreningen. Mesta av tiden gick åt till planering av Valborgsfirande på Tollare folkhögskola. Nu får vi hoppas att det finns möjlighet att genomföra Valborg. Efter detta åkte maken och jag till Gustavsgården. Där var det årsmöte med Gustavsbergs Porslinsmuseums vänner. Många av de som var där har vi träffat i andra sammanhang i Gustavsberg, fanns förstås också andra som vi inte träffat tidigare. Efter de sedvanliga årsmötesförhandlingar berättade konstnären Elvira Dovsten om sitt arbete med konsten på nya biblioteket i Gustavsberg. Hon berättade hur hon framställer konstverken, att hon utgått från lokalens utformning, använder återbrukar material.
Ska blir intressant att få se konstverken på plats. I lokalen vi befann oss i finns också miniatyrer av hus som fanns i Gustavsberg i början på förra sekelskiftet. Här bild på dansbanan.
Efter detta åkte vi hem och en stunds TV-tittande innan vi sov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela