minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Föredrag om Birgit Hedström och konsert med Håkan Hardenberg

Publicerad 2024-03-23 09:21:17 i Allmänt,

Även denna onsdag var det ett intressant föredrag på Stadsarkivet, Kungsholmsklippan. Det var Ylva Mannerheim som berättade om sin mormor Birgit Hedström.
Mycket intressant och vilken aktiv kvinna hon var bland annat en av dom som gjorde att vi kvinnor fått det mer jämställt. L, K och M kom också dit och lyssnade. När det var slut skildes våra vägar. Maken och jag gick till de tre loppisar som ligger på Kungsholmen. Handlade där glasfat att ha som fat till terrakottakrukorna.
Nu har jag nästan till alla krukor. Har ju gått igenom mina smycken och bland dem fanns en del kedjor som gått av och lite annat som hänt med en del av mina smycken. Vi gick in till en guldsmed och fick hjälp. En del av smyckena lönar det sig inte att laga tyvärr, andra lämnade jag in för att få lagade. Nu ser jag fram emot att få dem lagade och hoppas på ett bra resultat. Det hade blivit middagstid varför vi gick och åt på en asiatisk restaurang, gott. Sedan gick vi till Konserthuset för kvällens konsert som var trumpetaren Håkan Hardenberg som framförde Jörg Widmann Towards Paradise, labyrinth VI, för trumpet och orkester. Han var duktig, men stycket tyckte jag inte var något särskilt. Våra vänner S och J var förstås också där och vi fikade och hade en pratstund i pausen. Efter pausen fick vi lyssna till Pjotr Tjajkovskij symfoni nr 4. Tackade därefter för sällskapet och vi åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela