minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

1,6 och 2,6 miljonersklubben "Women in red"

Publicerad 2024-03-21 09:26:34 i Allmänt,

Ett år går fort och sen eftermiddag åkte jag in till Dramatens lilla scen för att delta i årets "Women in red". Upplevde det som lite väl mycket folk och trängsel, för att inte tala om sorlet, nästan öronbedövande. Salongen fylldes och programmet startade. Inledningsvis blev vi hälsade välkomna av Alexandra Charles von Hofsten och Annika Jankell. Skådespelaren Andreas T Olsson var också där och hälsade oss välkomna till Dramaten. Efter detta blev det stipendieutdelning av Söderbergs stipendier till Julia Sanches-Cenios, Johanna Sieurin, Ali Mahdi och Antti Siika. Dags för kvällens första musikunderhållning Lisa Nilsson ackompanjerad av gitarristen Mattias Torell. Tyvärr tyckte jag det mest var prat, hade gärna sett att hon sjöng mer. Nästa programpunkt var "Att leva med alzheimer" samtal med Nina Gunke, Helene Arkhem och Pamela Anderrson Alselind. En skrämmande sjukdom och ännu mer tråkigt när det drabbar dem som är unga. Jag tyckte dock att det kändes som att Nina Gunke "visades upp", hon är hårt drabbad av sjukdomen. Paus följde och vi blev serverad laxwraps med alkoholfritt bubbel, vilket jag lät mig väl smakas av. Dags för nästa artister, Lise och Gertrud, som underhöll med några sånger. Professor Miia Kivipelto och livsstilsprofessorn Mai-Lis Helenius pratade om hjärnhälsa utifrån femfingermetoden för kvinnor. Mycket, mycket intressant. Hur viktiga förebyggande åtgärder är, riskfaktorer och därmed vad jag som kvinna ska tänka på. Tyvärr blev det lite stressat mot slutet, hade gärna lyssnat mer om detta.
Scenen äntrades av artisten Lotta Ramel och blev ackompanjerad av Gertrud och vi fick ytterligare en stunds lättsam underhållning. Då var det sedan dags för kvällens mannekänguppvisning, alla plagg i rött. En härlig kavalkad som äntrade scenen. Tyvärr var det svårt att höra varifrån kläderna som visades kom från. Står visserligen i programbladet men inte vilket plagg som kom från vilken affär. Kvällen avslutades med Susanne Lanefelt och rörelse till musik för oss alla, härligt att få röra på oss.
Kvällen var slut och jag hämtade ut min jacka från garderoben och åkte hem stärkt med ny kunskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela