minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Glasslunch och underhållning i Stadsparken

Publicerad 2024-06-30 10:19:15 i Allmänt,

Efter att vi packat det vi ska ha med oss för att fira midsommar, ätit frukost och packat bilen bilade maken, äldsta barnbarnet och jag ner till sommarhuset. På vägen stannade vi först på Bauhaus i Norrköping det inhandlades medel till dammen som ska hålla trådalgerna borta. Nästa stopp blev barnbarnets favorit, Smultronstället i Söderköping. Nu har sommaren börjat, glasslunch! Detta mumsade vi i oss.
Mycket mätta fortsatte färden. Nästa stopp blev loppisen i Mönsterås. Där fann jag en duk och mugg.
Båda ska jag ge bort. Duken ska vara i väskan som jag tänker ta med som present till Norge och muggen var mer ett spontaninköp men passar perfekt att ge till min fd arbetskamrat som fyllt år. I sommarhuset packat upp maten och satt blommorna vi haft med hemifrån i vatten. Plockade en bukett med prästkragar och tog sedan med oss för fortsatt färd till Kalmar. I Kalmar stannade vi först på IKEA och åt korv till middag. Sedan blev det Kalmar Stadspark. Vi tyckte att vi kom i god tid, en kvart innan det skulle börja, men nästan alla sittplatser var upptagna. Vi fick dock plats. Som alltid är folk rädda för att sitta på första bänken, men jag tycker de är bra, då både ser och hör man. Kvällens program var Musikkåren Lyran som spelade och som gäst fick vi lyssna till Pav Johnsson, biolog och folkhögskolelärare. För oss okänd, men en mycket trevlig och intressant person. Fick lite annat perspektiv på bland annat sammansättningen av jordens invånare efter att ha lyssnat på honom.
När det var slut besökte vi mina föräldrars grav. Där hade lavendelplantan tagit sig bra. Satte buketten med prästkragar i en vas på graven. Nu är där midsommarfint. Åkte sedan åter till sommarhuset. Vi var alla trötta varför vi la oss och sov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela