minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Trädgården vaknar till liv och resa till landet

Publicerad 2024-04-02 06:22:12 i Allmänt,

Tog en runda i trädgården här hemma och kunde konstatera att den börjar vakna till liv.
Visst blir man glad när det börjar blomma i trädgården?!
Påmindes också om att det är dags att gå ut och klippa bort det som vissnat ner. Skrivit påskbrev. Packat och lagat lunch. När vi ätit lunchen satte vi oss i bilen och bilade ner till sommarhuset. När jag körde såg jag för mig vårens första trana flyga i skyn, nu är det vår! På väg ner stannade vi först till på Nacka Forum och handlade en brödrost. Den vi hade på landet ville inte mer senast vi var där, tyckte att den hade gjort sitt. Gjorde sedan ett till stopp på väg ner, denna gång i Västervik och åt varsin korv. Då vi kom fram packat upp kylväskan. Sedan började vi se serien Oxen på TV4play, spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela