minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Sopplunch, vintern kommit tillbaka och Musikkryss

Publicerad 2024-04-12 07:51:51 i Allmänt,

Påsklov för äldsta barnbarnet denna veckan varför hon följde med oss på kyrkans sopplunch. Soppan idag var spenatsoppa och till fikat ambrosiakaka. Som alltid gott. Underhöll gjorde sedan Wärmdö dragspelsgille förstärkta med andra musiker. De spelade ett mycket varierat musikprogram. När det var slut åkte vi och veckohandlade. På hemväg därifrån hämtade jag ut medicin till mig från Apoteket. Började snöa vid lunchtid och fortsatte. Bakslag för våren.
På kvällen åkte jag in och deltog i kvällens föreningsmöte. Promenerade i snålblåsten från Slussen till lokalen. Behöver röra på mig. Kvällens program var föreningsmedlem B som hade satt samman ett Musikkryss. Som vanligt alldeles för svårt för mig, men roligt ändå. Fika och småprat också. Åkte sedan hem. Fick köra mycket försiktigt från Gustavsbergs centrum och hem. Vägen var inte plogad, tur att vi inte bytt till sommardäck ännu. Hemma tittade maken och jag på de sista avsnitten i serien en krigshistoria på SVTplay, vilket livsöde den skillrade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela