minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Sommardäcken på och dottern med familj åkt hem

Publicerad 2024-04-17 07:44:35 i Allmänt,

Roligt att ha dottern med familj från Uppsala på besök. Tyvärr måste de åka hem idag eftersom hon ska jobba imorgon. Men innan dess hann vi umgås på förmiddagen, äta frukost ihop och leka med yngsta barnbarnet. Sonen kom också och bytte däck på bilarna. Nu ska det väl ändå bli vår. Maken stod för lunchlagning, lamm. Dottern hade önskat sig detta. Hade hittat ett nytt recept på lammrostbiff i senaste numret av Mersmak som maken tillagade. Vi gillade alla maten varför receptet sparas. Efter lunchen tackade dottern med familj för sig och maken skjutsade in dem till tåget. Jag startade diskmaskinen och röjde upp i köket. Sedan fick jag skjuts av sonen till Tollare folkhögskola där jag träffade revisorn i vänföreningen. Hon reviderade dess bokföring. Då det var klart hade vi i vänföreningen styrelsemöte. Mötet handlade till stor del om förberedelse inför Valborgsfirandet som vi ska ha på Tollare. Fika och prat en stund hann vi också med. Dessa tänkvärd ord står på muggarna.
Eftersom jag inte hade bil fick jag skjuts en bit av en annan i styrelsen, han skulle ju ändå hem och släppte av mig på vägen. Tog bussen därifrån hem. Hemma ätit smörgås och prata en stund med maken och dottern innan jag la mig och läste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela