minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Premiär för vår pendelbåt, nya skor och styrelsemöte Ersta konstförening

Publicerad 2024-04-24 05:39:59 i Allmänt,

Idag är det premiär för pendelbåten mellan Ålstäket och Strömkajen. När första båten passerade oss i morse gick jag ut och tittade. Efter frukosten gjorde maken och jag iordning oss och gick ner till bryggan och klev på premiärturen.
Blev bjudna på en frukostpåse och te/kaffe.
Vi drack te och kaffe, påsen tog vi hem och åt innehållet senare som lunch då vi redan ätit frukost. Många på båten, mest politiker och anställda. Fick frågan när vi stod för att kliva av om vad vi tyckte om pendelbåten, bra sa vi men gärna fler turer och på kvällarna. Steg av vid Slussen/Gamla stan. Där gick vi till en skoaffär då jag behöver nya skor. Provade ut två par som jag köpte.
Känns skönt att ha nya sköna skor. Gick därefter ner till kajen och åkte båten hem. Sen eftermiddag åkte jag in till Ersta, nu fick det bli bil och buss då båten inte passade. På Ersta träffades vi i konstföreningen styrelse och hade styrelsemöte. Planerat fortsatt verksamhet. Åkte sedan hem och åt middag med familj. TV-tittande på kvällen efter en aktiv dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela