minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Påskfest

Publicerad 2024-04-05 09:53:42 i Allmänt,

Ett år går fort och återigen dag att åka in till föreningsmöte med temat påskfest. Traditionsenligt hade Eva gjort en tipsrunda. Denna gången var den baserad på ordet GLAD. Tolv frågor som vi svarade på. Hade rätt på hälften. Sedan fortsatte traditionerna med att vi målade påskägg. Jag försökte måla en tupp på mitt ägg.
Sedan lät vi oss väl smakas av det lilla påskbordet.
Pratade och hade det trevligt tillsammans. Tackade sedan för kvällen och åkte hem. På dagen, eftersom det var tisdag, veckohandlat med maken. Fortsatt att städa inför påsken, plockat fram påskpynt och påskdukar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela