minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Påskafton

Publicerad 2024-04-09 08:52:00 i Allmänt,

Sovmorgon, skönt. Påskhelg och därmed inte heller någon takläggare som kommer. Han är dock snart klar. Jag ska egentligen inte klaga, han har gjort ett mycket bra jobb och jobbat på bra. Vi hade nog förväntat oss att det skulle ta längre tid, men nästa vecka räknar han med att vara klar. Denna påskafton efter frukost diskat och röjt upp i köket efter gårdagen. Maken jobbade ute i trädgården. Han ropade på mig och visade två ekorrar som lekte i vår ek.
Eller var det kanske uppvaktning? Värmt rester till lunch och ätit. Maken stod för middagslagningen, lax i ugn. Gott och enkelt att laga. På kvällen såg vi finalavsnittet i "Hela England bakar" och fikade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela