minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Och julen vara ända till påska

Publicerad 2024-04-07 22:07:04 i Allmänt,

Började dagen med att besöka frisören och få håret permanentat. Då jag kom hem gick till skogen och plockade blåbärsris och lite mossa. Ägnade sedan dagen åt att påskstäda här hemma. Detta innebar att sovrummet blev ordentligt städat och jag fick tillfälle att lägga på de broderade dukarna.
Måste säga att jag själv är nöjd med resultatet. När jag suttit och broderat och klippte av fästtrådarna la jag dem i hög, det blev som ett litet konstverk i sig tycker jag.
Rubriken ovan syftar på att maken och jag avslutade dagen med en stunds TV-tittande och då fikade vi med att äta upp de sista mandelmusslorna. Hann dock inte med att baka några påskkakor idag som jag planerat men maken säger att jag alltid planerar in att göra för mycket varje dag. Undrar när jag ska ta till mig dessa ord?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela