minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Långfredag och besök av sonen med familj

Publicerad 2024-04-08 08:08:17 i Allmänt,

Började dagen med att laga köttbullar. Gjorde dubbel sats när jag ändå höll på. Planterat en kruka med penséer som jag satte utanför dörren samt en påskplantering att ha inne.
Sedan städat det sista i huset. Ibland blir det inte som man hoppats och planerat men tacksam ändå för att sonen med bonusfamilj kunde komma och fira påsk med oss. Dottern i Uppsala med familj skulle också kommit, men de fick magsjuka, usch, tycker synd om dem. Blev i alla fall glad att sonen med familj kom till lunch. Bjöd på potatisvåfflor med tillbehör till lunch. Sedan fick jag hjälp att baka påsktårta av dotterdotter och bonusbarnbarnet. De är mycket duktiga båda två. Här är resultatet som vi fikade på kvällen.
När tårtan var klar var det dags att laga påskmiddag. Här är framdukat till påskmiddag.
Firar idag då det var den dagen som passade sonen med familj att komma och hälsa på och även dottern från Uppsala, men hon fick avstå. De får komma någon annan gång istället. Vi ätit av påskmaten och avslutade deras besök med tårta och att se på Masked Singer, tyvärr gissade vi fel. Sedan tackade de för sig och åkte hem och maken och jag gick och la oss. Märkte att jag stått en del idag, vilket jag numera inte är van vid. Då jag jobbade och stod bland annat i receptionen var jag mer van.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela