minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Hotell Vita Hästen, lunchkonsert och föredrag om San Mao

Publicerad 2024-04-06 07:54:12 i Allmänt,

Lagom till lunch åkte maken och jag till Engelbrektskyrkan. Köpte varsin lunchmacka och åt till lunch. Maria kom också dit. Vi tre lyssnade på orgelstudenter från Kungliga Musikhögskolan. Efter detta förflyttade vi oss till Timmermansgården. Där lyssnade vi på föredrag av Per J Andersson om San Mao, den kinesiska San Mao som reste runt och levde nomadliv i början av 1970. Intressant att få höra om ännu en kvinna som gjorde vad hon själv ville och inte följde tidens norm för kvinnor. Sa sedan hej då till Maria och maken. Jag träffade min väninna G. Vi gick och åt middag på en restaurang på Söder. Ingen av oss hittar särskilt bra på Söder så det fick bli varsin hamburgare med tillbehör, dock inte en hamburgerkedja utan en annan restaurang. Vi lät oss i varje fall väl smaka och pratade en stund innan det var dags att bege oss till Folkoperan dit vi hade köpt biljetter till föreställningen "Vita hästen". Gick in och såg på den. Riktigt, riktigt bra.
När den var slut tackat för sällskapet och jag åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela