minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Gamla smycken som nya och konsert på Konserthuset

Publicerad 2024-04-14 22:22:54 i Allmänt,

Denna dag städat, vattnat i Sjöstugan och hämtat upp persikor. Sen eftermiddag begav sig maken och jag in till stan. Vi började med att gå till guldsmedsaffären där jag lämnat in smycken för lagning. Hämtade ut de lagade smyckena. Nu har grodan återigen alla stenarna, två armband fått nya fungerande lås, en guldkedja fått nytt lås och den andra hoplödd och hänget jag köpte när vi var i Israel när jag fyllt 40 år var nu stenen fastlimmad. Nu kan jag använda mina favoritsmycken igen.
Gick sedan och åt varsin liten hamburgare till kvällsmat innan det var dags att gå till Konserthuset och kvällens konsert. Träffade våra vänner S och J där och vi gick in och lyssnade till Victor Julien-Laferriera på cello som spelade tillsammans med Filharmonikerna Henri Dutilleux cellokonsert "Tout un monde lointain". Filharmonikerna framförde också Claude Debussy förspel till en fauns eftermiddag, Valborg Aulin Tableaux Parisiens och avslutningsvis Maurice Ravel Bolero. Givetvis tyckte vi sista stycket var bäst. I pausen fika och prat förstås. Tackat för sällskapet och åkt hem. En stunds TV-tittande innan vi sov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela