minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Födelsedagsfirande

Publicerad 2024-04-10 06:03:54 i Allmänt,

Denna påskdag fyller sonens flickvän år och hon ville fira på Lida friluftsområde. Detta gjorde att jag började dagen med att koka vatten och hälla upp på termosar, lägga varmkorv i termosar och slå på varmt vatten samt baka en rulltårta fylld med jordgubbar (födelsedagsbarnet älskar jordgubbar). Sedan begav vi oss till Lida friluftsområde. Där var födelsedagsbarnet, hennes son och vår son. Hennes mamma med särbo kom också dit. Vi samlades kring grillen där vi åt kokt och/eller grillad korv samt fikade.
Grattade födelsedagsbarnet med present och umgicks. Sedan gick vi runt lite och tittade på friluftsområdet, stort, vi gick inte runt hela. Födelsedagsbarnet ville göra höghöjdsbana varför vi följde med henne dit. Hon och hennes son genomförde den.
Vi andra gick runt och heja på dem. Tog en stund, men vi var varmt klädda. Vädret hade spåtts bli sol, men solen lyste med sin frånvaro. Dock slapp vi regn. Tackat för sällskapet och åkt hem. Hemma värmde vi rester från middagen på Långfredagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela