minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Firat påsk igen

Publicerad 2024-04-16 08:36:46 i Allmänt,

Eftersom dottern med familj var sjuka i påsk kom de idag. Maken mötte dem på centralen och de kom hem till oss. Jag hade hemma på förmiddagen bakat en påsktårta till med hjälp av barnbarnet. Lagade också potatisvåfflor som vi åt till lunch när dottern med familj kom. Efter lunch gick vi alla en promenad i vårvädret, ja det hade gärna fått vara sol och regnet hängde i luften. Vi gick förbi hönorna på gatan, de har blivit stora.
Då vi kom in lekt en stund med minsta barnbarnet och pratat. Roligt att de är friska och kunde komma och hälsa på. Sedan var det dags att laga påskmiddag, samma meny som när sonen med bonusfamilj var och hälsade på. I samband med middagen grattat dottern som fyllde år förra veckan. Hon blev glad för halsbandet. Jag har städat bland mina smycken som jag fått under alla de år jag levt. Har bara en hals och alla kan jag inte ha samtidigt. Bestämt mig för att ge bort en del av smyckena, bättre att flickorna får dem nu än när jag är död resonerar jag som. När jag frågade maken sa han att du får göra vad du vill med dina smycken. När vi ätit klart fick minstingen tårta för att sedan gå och sova. Vi andra fikade när han blivit nattad. Pratat och haft en trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela