minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Boken "Bortom horisonten", föreningsmöte och makens födelsedag

Publicerad 2024-04-17 20:10:00 i Allmänt,

För ett tag sedan fick jag låna boken "Bortom horisonten".
Mycket intressant att få läsa om krigsbrudarna i Australien som gifte sig med militärer från England. Romanen bygger på en sann historia. Inget som jag tidigare hört talas om. Boken var välskriven och lättläst, men nästan på 600 sidor varför det tog ett tag att läsa den. Läste klart den idag. Vackert väder, maken malde kvistar ute i trädgården. Nu har pollensäsongen börjat varför det var skönt att stanna inne och läsa. Förutom läsa var maken och jag på förmiddagen och veckohandlade. Köpte även gödsel och jord, är ju dags att börja jobba på allvar ute i trädgården. Rester till lunch. På eftermiddagen förberedde jag också kvällens fika till föreningsmötet. Det var jag som ansvarade för detta. Bakade alltså en rulltårta till fikat och skar grönsaker och Kalmarkorv. Åkte sedan in på kvällen och dukade upp.
Kvällens program bestod av att vi hade besök av fd UNF:s förbundsordförande Vidar Aronsson som berättade lite om sitt liv och lite reflektioner han gjort om att få människor att engagera sig. Spelade också några musikstycken emellan sitt prat. När det var slut plockat ihop efter fikat, tackat för sällskapet och åkt hem. Hemma dukat upp resterande rulltårta och bjudit maken och dottern. Maken fyller år idag. Uppvaktade med en aktivitet senare i vår. Pratat och fikat innan vi sov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela