minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Årsmöte Miniatyrsällskapet

Publicerad 2024-04-21 07:34:57 i Allmänt,

Sovmorgon och därmed sen frukost. Brett två smörgåsar att ta med till lunch. Duschat och klätt mig. Begav mig sedan till Stora Henriksvik på Långholmen dit vi var kallade för att delta i Miniatyrsällskapets årsmöte.
Kom i god tid varför jag passade på att äta mina smörgåsar. Årsmötet genomfördes. Vi var många som anslutit sig, trångt i det lilla rummet, men stämningen var god. Efter årsmötet bjöds vi på god fika. En av medlemmarna kände igen mig sedan Katarinaträffen. Hon hade sett mig där och funderat över var hon sett mig förut, nu insåg hon det. Vi pratat en stund. Hon och hennes man ska också åka till Amsterdam nu i vår. Efter fikat samlades vi alla igen och utlottningen av närvarovinster genomfördes varvat med att de som hade med sig någon miniatyr som de gjort eller köpt. Det var några som hade med sig och visade upp. Vad duktiga många är. Tyvärr tog jag inga foton på dem. Alla som deltog i årsmötet fick välja en liten miniatyr. Jag valde dessa.
Innan jag åkte hem fotade jag den vackra miljön i huset vi varit i.
Hemma hade maken lagat middag som vi åt. På kvällen tittade vi sedan på Hela kändissverige bakar och senaste avsnittet av Masked singers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela