minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

80-års firande och 50 år sedan vinsten med låten Waterloo

Publicerad 2024-04-15 08:01:34 i Allmänt,

En av våra före detta grannar i Huddinge fyller 80 år på måndag. Detta firade hon idag med fest i en lokal som hon lånat. Maken och jag var bjudna och åkte dit. På vägen handlade vi en bukett blommor till hennes make som just idag fyller 83 år samt en bukett till hennes väninna som också fyller år idag och som hon hade festen tillsammans med. Vi var ett glatt gäng som kom dit och grattade henne och hennes väninna. Först blev vi bjudna på buffé som vi lät oss väl smakas av. Roligt att träffa "barnen". Länge sedan vi träffade dem. Träffade också barnbarnen som de också nu är vuxna. Blev bjudna på goda bakelser.
Barnen hade satt ihop ett quiz och vi blev indelade i lag. Roligt. De blandade åldrarna i lagen och tur var det när det kom till musikfrågorna. Vårt lag vann! Roligt att få vinna. Eftermiddagen gick fort när vi hade roligt. Tackat för att vi fick komma och gratta och åkte hem. Klockan hade blivit mycket varför vi köpte med oss middag hem. Ätit middag hemma. På kvällen tittade vi sedan på SVT:s hyllning till ABBA och låten Waterloo som de vann Eurovisionsfestivalen med exakt idag för 50 år sedan. Vilken låtskatt. Mycket bra musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela