minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

70-års uppvaktning

Publicerad 2024-04-23 06:32:46 i Allmänt,

Denna söndag var det dags att återigen åka iväg på födelsedagsfirande. En av mina före detta arbetskamrater fyllde 70 år igår och vi var bjudna på fest idag. Vi åkte alltså till Enskededalen där festen var. Jag hade på förmiddagen broderat en lavendelkudde som hon fick tillsammans med huvudpresenten som är en upplevelse tillsammans, vilket jag hoppas att hon uppskattar.
Vi grattade med detta. Träffade ytterligare en före detta arbetskamrat där, delar av hennes släkt, familj och vänner till henne. Vi pratat, umgåtts och låtit oss väl smakas av linssoppa och våfflor.
Födelsedagsbarnet verkade uppskatta att vi kom och grattade henne. Hoppas nu att hon uppskattar gåvan och att vi kan ses igen. Tackat för att vi fick komma och åkt hem. På vägen hem köpte vi med oss middag som vi åt när vi kommit hem. Slötittat på TV en stund innan vi sov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela