minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Utställningen Behind the Horizon av Erik Johansson

Publicerad 2021-09-21 07:53:12 i Allmänt,

Åkt in till Kalmar. Där blev första stopp garnboden. Köpt nytt blått sidenband till barnlakan och kudde samt kompletterat med en docka grönt broderigarn. Har massor av gröna broderigarner, men förstås inte i just den nyansen som jag behöver, typiskt. Sedan till Hansa köpcentrum. Maken gick in på Bauhaus för att köpa sten att lägga på skorsten till lilla huset, jag gick in på IKEA. Där köpte jag en badrumslampa till sommarhuset. Vi ska ha den i lager då det inte går att byta lampa i den, alltså måste man byta hela lampan om lampan i densamma går sönder. Nu kanske den håller i evighet men vi tar det säkra före det osäkra. Vidare till Kalmar slott. Såg så här trolskt ut då vi kom.
Där träffade vi vännerna R och R. Tillsammans gick vi in och tittade på fotokonstnären Erik Johanssons förtrollade värld. Otroligt vilka konstverk och man får sig en funderare när man ser dem. Väl värd att se. Efter detta hembjudna till R och R på sen lunch och fika. Givetvis trevligt prat också. På kvällen åter till sommarhuset och slötittat på TV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela