minatrehus.blogg.se

Handlar om mitt hus på Norra Lagnö, mitt sommarhus i Småland och mitt miniatyrhus i format 1:12 samt livet däremellan.

Chans att rå om barnbarnet

Publicerad 2016-08-25 22:33:31 i Allmänt,

Varit barnvakt åt barnbarnet. Eftersom barnbarnet bor med sin mamma på samma fastighet som maken och jag fast i ett eget hus men äter alla måltider hos oss då deras hus saknar kök blir det inte riktigt på samma sätt som om man skulle åka till barnbarnet och passa henne eller hon är hos oss. Men igårkväll fick jag chansen att rå om henne själv. Hennes mamma var ute och roade sig och morfar/min man var på surströmmingsskiva.
 
Vi började med att laga middag tillsammans. Det var en vacker kväll så vi satt ute och åt. Hon är hjälpsam och torkade av bordet och la på dynor så vi kunde sitta ute och äta. Hade även kvar lite kaka sedan söndagsfikat vilket gjorde att vi även fick efterrätt, vilket uppskattades.
 
Sedan gick vi ner till bryggan för att se när några av färjorna passerade. Då kom även familjen svan fram och hälsade på oss.
 
Kvällen hade övergått till sovdags. In och klä på oss nattlinne och borsta tänderna. Hon hade valt ut några böcker kvällen innan som vi skulle läsa. Då jag frågade vilken bok hon ville jag skulle läsa för henne sa hon - nej, jag ska läsa själv. Det såg mycket gulligt ut när hon låg där i sängen och bläddrade i boken.
Efter en stund la vi ifrån oss böckerna och somnade.

Kommentarer

Postat av: CH

Publicerad 2016-08-31 11:57:11

Mysigt! Vilken lycka att få vara barnvakt åt sitt barnbarn, jag längtar tills mina barn får egna barn så jag också får vara barnvakt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mönsteråstjejen Ingela

Kvinna född 1958, gift, 3 barn, 2 barnbarn, 1 bonusbarnbarn. Mitt motto - Lev! Få ut så mycket som möjligt av livet! Dansar gärna bugg och foxtrot när tillfälle ges. Tycker om heminredning, både i stor och liten skala.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela